NIU

La primera incubadora/acceleradora d’empreses del país obre les seves portes a l’edifici Els Arcs de la Massana a finals de l’exercici 2016. Es tracta d’una iniciativa d’Andorra Telecom que té com a objectiu crear un entorn afavoridor per a la creació i creixement de start-ups tecnològiques que contribueixin a la diversificació econòmica del país.

El NIU ofereix el suport d’Andorra Telecom i mentors i col·laboradors per assegurar l’èxit de l’empresa. Les instal·lacions disposen d’un total de divuit zones de treball, tres sales de reunions i diverses àrees comunes.

El projecte es divideix en una primera fase d’incubació per a la maduració de la iniciativa, que culmina amb la creació de l’empresa; i una segona fase d’acceleració, en la qual s’inicia la recerca de finançament. El pas següent és iniciar la comercialització, la qual cosa pot donar pas a una nova ronda d’inversió, i finalment l’empresa ja en ple funcionament surt del NIU.

ESPIC

El primer gran projecte de la política de diversificació d’Andorra Telecom esdevé realitat el febrer del 2016. Es tracta del contact center Espic, un centre d’atenció al client internacional, que ofereix serveis a empreses locals i estrangeres.

Espic, ubicat a l’edifici Els Arcs de la Massana, és fruit de l’aliança d’Andorra Telecom i de la societat espanyola MST Holding (Medios y Servicios Telemáticos, SA). L’empresa tanca el primer any de funcionament amb una cartera de clients que inclou multinacionals com el fabricant de components informàtics D-link o l’òptica Indo i una plantilla de 47 treballadors que ofereixen servei en sis llengües: català, castellà, francès, anglès, portuguès i italià.

Els primers deu mesos d’activitat també clouen amb bons resultats econòmics. La xifra de negoci va fregar els 600.000 euros, amb un benefici de 49.000 euros.

MÁSMÓVIL

La modificació de la Llei d’Andorra Telecom permet la internacionalització de l’activitat de la companyia. La primera operació és l’entrada en el capital de MásMóvil, la quarta operadora de mòbil espanyola. La inversió és de 10,5 milions d’euros que permeten l’adquisició del 2,7 per cent de les accions de l’empresa dins de l’operació d’ampliació de capital de la companyia per valor de 159 milions d’euros per finançar la compra dels operadors Yoigo i Pepe Phone.

El mapa estratègic de la companyia, presentat a la comissió legislativa d’Ordenament Territorial del Consell General, ja preveia l’entrada en el capital d’un operador estranger. El consell d’administració i la direcció d’Andorra Telecom va valorar l’oportunitat financera que representava l’ampliació de capital de MásMóvil.

El quart operador espanyol disposa de 4,3 milions de clients i té una quota del 10,5 per cent del mercat mòbil residencial i una facturació superior als 1.000 milions d’euros.