Paquets de fibra

L’any 2016 ha estat marcat per la descatalogació dels productes de coure. Els clients d’Andorra han substituït la tecnologia de coure per la fibra òptica. A finals d’any el 100 % dels clients residencials tenien fibra òptica.

El paquet Triple Play (telefonia fixa + accés internet + televisió IP ) és l’opció més apreciada pels nostres clients particulars: ample de banda de fins a 100 Mbps, 200 GB de dades, trucades a fixes incloses i l’oferta televisiva de Movistar+.

Telefonia mòbil

La proposta de telefonia mòbil més demanada és Forfet, concretament el Forfet 29, que ofereix tarifa plana en trucades i SMS.

Sempre conscients de la necessitat d’adaptar-nos a les expectatives dels nostres clients, el juny del 2016 hem rebaixat les tarifes d’itinerància tant de veu com de dades, per facilitar l’ús del mòbil a l’estranger.

Continuant amb la millora del producte mòbil, el desembre 2016, hem comercialitzat el forfet d’un dia de roaming a Espanya, principal destí dels nostres clients. Amb aquest nou servei, els clients gaudeixen d’unes tarifes encara més competitives i accessibles. Per 1,5 € disposen de 60 minuts per fer trucades a Andorra i a Espanya, i per 1,5 € també, disposen de 100 MB. Ambdós forfets caduquen a les 00.00 h.

Televisió IP

També hem continuant els esforços per complementar la oferta de Televisió IP de pagament, incloent-hi nous canals, així com nous serveis per millorar-ne en la navegabilitat. La penetració de la televisió IP al Principat és del 39 %, superior a la mitjana europea. Andorra Telecom continua apostant pel servei multidispositius de Movistar+ (abans Yomvi). Aquest servei permet la visualització de continguts no només des de la televisió sinó des del mòbil, ordinador o tablet. És una opció emprada per més d’un 30 % dels nostres clients, la qual cosa denota una nova tendència i una nova manera de consumir els continguts televisius.

APP Andorra Telecom

Andorra Telecom ha apostat el 2016 per un nou canal de comunicació amb els seus clients: l’app d’Andorra Telecom. Aquesta app permet al client, entre altres, gestionar les seves dades personals, controlar la despesa i treure el màxim profit de la televisió IP: canviar canals, programar gravacions, consultar la cartellera...

Productes empresa

Pel que fa als productes destinats a les empreses, observem un creixement en tots el productes que permeten una connectivitat via Internet òptima així com les xarxes privades.

A principi d’any s’ha posat en marxa la nova centraleta virtual, destinada a les PIME del país, una opció econòmica per garantir les comunicació dins de les empreses.

Som Cloud

Durant la primavera de 2016, Andorra Telecom ha inaugurat el primer servei orientat a solucions al núvol, Som Cloud. Aquest servei vol oferir solucions d’emmagatzematge, custodia de dades, còpies de seguretat, restauració de les dades, etc. per a les empreses del país i també per a empreses estrangeres, interessades en una solució al núvol àgil, flexible i en tot moment adaptada al client. Aquesta solució garanteix als clients la guarda i custòdia de les dades en territori andorrà.

(Quantitat de línies actives)

2011 2012 2013 2014 2015 2016
SOM Telefonia Fixa (total) 49.171 48.765 48.012 43.818 45.041 47.246